Anotace:
Kurz zaměřený na vymezení vztahu pomáhající-klient, definici rolí, hranice pomoci, asertivní chování, typologii klientů a mnoho dalšího.
Typ kurzu:
- kurz dalšího vzdělávání, další vzdělávání sociálních pracovníků
Komu je kurz určen:
- sociální pracovník
Akreditace:
MPSV - 2012/0827-SP
Lektor:
Rozsah:
7 hodin
7 hodin
Obsah kurzu:
- Vymezení pojmů klient a pomáhající
- historický vývoj pojmů
- sémantická podstata jednotlivých druhů a prvků pomáhání a jejich vývoj do současného stavu
- Model pomáhání (Egan)
- základní 3 moduly pomáhání a jejich praktická aplikace u jednotlivých pomáhajících profesí
- základní chyby v procesu pomáhání při absenci jednotlivých prvků modulu (příklady „sociálního inženýrství“)
- Vzájemný vztah klienta a pomáhajícího – vymezení rolí
- transakční analýza a její aplikace ve vztahu klienta pomáhajícího
- jak role ovlivňují proces pomáhání
- Hranice vztahu a prosazování rolí
- práce s obtížným klientem
- stanovení a zachovávání „mantinelů“ pomáhání
- asertivita v procesu pomáhání
- Podporující a rizikové faktory ve vztahu klienta a pomáhajícího
- typologie klientů (kdo je a není „normální“ klient)
- práce s pocity a postoji obou stran vztahu
- hlavní principy pomáhání (nestrannost, nezávislost. atd.)
- motivace: základní předpoklad optimálního pomáhání
Maximální počet účastníků:
- 25