Vedení poradenských rozhovorů s dětmi a mládeží

Typ kurzu: 

  • kurz dalšího vzdělávání, další vzdělávání sociálních pracovníků, další vzdělávání pedagogických pracovníků

Komu je kurz určen: 

  • sociální pracovník

Akreditace: 

MŠMT č.j. 42897/2013-1-916

MPSV 2014/0386-PC/SP/VP/PP

Lektor: 

Rozsah: 

8 hodin

8 hodin

Obsah kurzu: 

  • Vymezení role, ve které se vůči dítěti nacházím. Kontext rozhovoru-žádost dítěte o pomoc, dítě, které „musí ke mně docházet“, rozhovor jako součást déletrvajícího vztahu. Potenciál individuálního rozhovoru s dítětem-v čem pomáhá, je účinný? Význam důvěry, spolupráce s rodinou dítěte.
  • Specifika rozhovoru s dítětem mladšího školního věku, staršího školního věku, dospívajícím. Průběh rozhovoru.
  • Zohlednění etických zásad a právních norem při práci s dítětem aneb co můžu dítěti ze své pozice skutečně slíbit? Co vše dítěti sdělovat? Co sdělovat rodičům? Oznamovací povinnost vyplývající se zákona.
  • Tabu dospělých v komunikaci s dítětem. Existují nějaká? Vybraná témata při rozhovorech s dětmi-potíže s chováním, pocity nedostačivosti a neúspěchu, vztahy rodičů a rozvod, vztahy se spolužáky, sebepoškozování, předčasná sexuální zkušenost, násilí v rodině, soužití s psychicky nemocným rodičem.
  • Ukázky rozhovorů s dětmi vycházející z principů krátké, na řešení orientované terapie (Solution focused brief therapy). Některé praktické nástroje při vedení poradenského rozhovoru – vymezení cíle spolupráce, práce se škálou, pojmenování problému, hodnocení pokroku. Využití kresby a fantazie u mladších dětí.

Maximální počet účastníků: 

  • 20

Kontakt na Centrum dalšího vzdělávání

Aktualizováno 28. 7. 2016 11:12